شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۰:۱۱:۰۸
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۳/۳۰ ساعت ۱۷:۴۸
لینک کوتاه مطلب:

مشارکت ۳۷/۰۴ درصدی مردم کردستان در انتخابات ریاست جمهوری/ بالاترین مشارکت در استان متعلق بە شهرستان دیواندرە است

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان اعلام کرد کە مردم استان کردستان بە میزان ۳۷/۰۴ درصد در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند که شهرستان دیواندره با ۶۱/۵۰ درصد مشارکت در صدر قراردارد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ محمدابراهیم زارعی در خصوص آخرین نتایج انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در استان تعداد کل آرا ماخوذه را ۴۵۱ هزار و ۵۹۰ رای اعلام کرد و گفت: تعداد آرا صحیح به صندوق ریخته شده ۳۳۳ هزار و ۷۳۴ رای و آرا باطله نیز ۱۱۷ هزار و ٨۵٦ رای می‌باشد.

زارعی اضافه کرد: از تعداد آرا صحیح به صندوق ریخته شده سید ابراهیم رئیسی با ۱٨۵ هزار و ٨۲۴ رای نفر اول و محسن رضایی با کسب ۶۶ هزار و  ٨۹۵ رای نفر دوم شده است.

وی عبدالناصر همتی را با ٦٦ هزار و ۲۴۰ رای نفر سوم در انتخاب مردم استان برشمرد و گفت: قاضی‌زاده هاشمی نیز توانسته است ۱۴ هزار و ۷۷۵ رای در استان به دست آورد.

زارعی با بیان اینکە بیشترین میزان مشارکت در شهرستان‌ها با ٦۱/۵۰ درصد متعلق بە دیواندرە است، اظهار کرد: کمترین میزان مشارکت در سطح استان نیز با ۲۶/۴۱ درصد در شهرستان سنندج روی دادە است.

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان افزود: تعداد کل واجدین شرایط رای دادن در استان یک میلیون و ۲۱۹ هزارو ۱۲٦ نفر بودە است.

زارعی در پایان از مشارکت مردم استان کردستان برای حضور در پای صندوق‌های رای قدردانی کرد و گفت: همە تلاش خود را بکار گرفتیم تا انتخاباتی سالم، قانونی و با امنیت کامل در سطح استان برگزار شود کە بحمداللە این اتفاق افتاد.