پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۰:۱۷:۳۸
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۵/۲۲ ساعت ۲۲:۱۴
لینک کوتاه مطلب:

 جلسه کارگروه گندم،آرد و نان به ریاست کتابی سرپرست معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری

جلسه کارگروه گندم،آرد و نان به ریاست کتابی سرپرست معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری و اعضاء کارگروه با هدف  ارتقاء کیفیت و ساماندهی  و بررسی مشکلات توزیع و رسیدگی به مشکلات نانوایی های شهرستان، وضعیت کیفیت آرد ، وضعیت کلی تقاضای مردم برای نان و نحوه تعامل خبازان با مردم و کیفیت نان و میزان رضایت مندی مردم برگزار شد.

در این جلسه کتابی عنوان کرد، نان قوت غالب مردم است و باید کیفیت آن ، وضعیت بهداشتی خبازی و متصدیان خبازی ها در سطح بالایی باشد زیرا نان در سفره هر ایرانی از ملزومات اصلی است و از این رو افزایش کیفیت نان از اهمیت بالایی برخودار است.
وی گفت، رعایت بهداشت فردی و بهداشت محیط ، رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در نانوایی ها لازم و امری ضروری است و ضرورت ایجاب می نماید برای ارتقاء کیفیت نان و رعایت ساعت کار و همچنین روندکاری نانوایی ها،برنامه ریزی های کاربردی و صحیح در این راستا اتخاذ گردد.
وی ضمن تاکید بر تشدید نظارت ها و بازرسی ها افزود : ساماندهی، تامین و توزیع آرد و نظارت بر کیفیت و پخت نان باید از اولویت های مهم این کارگروه، در جهت رضایتمندی شهروندان باشد و به هیچ عنوان نباید اجازه داده شود تا آرد یارانه ای خارج از شبکه، توزیع و با متخلفان عرضه خارج از شبکه به صورت جدی برخورد شود و رعایت ضوابط و دستورالعملهای بهداشتی نانوایی ها توسط کمیته نظارت و بازرسی بهداشتی رصد گردد.
وی همچنین بر لزوم ایجاد شرایط و ساز و کارهای مناسب توسط ادارات ذیربط جهت تسهیل در خرید گندم از کشاورزان در راستای تکریم آنان را خواستار شد.
در پایان جلسه ضمن اتخاذ تدابیر لازم برای ارائه خدمات متناسب در حوزه گندم آرد و نان به شهروندان و راهکارهای لازم جهت تامین نان با کیفیت در سطح شهرستان مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اعمال شد.