سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۲۰:۵۳:۱۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۵/۲۵ ساعت ۱۴:۴۷
لینک کوتاه مطلب:

برگزاری آئین تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار

به مناسبت روز خبرنگار،در روز سه شنبه مورخه 1401/5/25مردادماه آئین تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه در سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید.

خدری در این آئین ضمن تبریک به مناسبت روز خبرنگار و تقدیر و تشکر از زحمات ارزنده آنان اظهار داشت:روز خبرنگار روز تکریم حق طلبی و تلاش بی وقفه برای حقیقت در جامعه است و نامگذاری هفدهم مرداد ماه روز شهادت شهید صارمی به نام روز خبرنگار، یادآور مسئولیت پذیری و تعهد و فداکاری خبرنگاران شریفی است که با نثار جان خود پیام رسان جبهه حق علیه باطل بوده و همواره در مسیر روشنگری و آگاه سازی پیش قدم بوده اند و در این راستا از همه اصحاب رسانه انتظار می رود که ادامه دهنده راه این شهید بزرگوار و دیگر شهدای عرصه رسانه باشند.

وی رعایت انصاف، پرهیز از افترا، امانتداری و توجه به اخلاق رسانه ای را جزء الزامات کار خبری و رسانه ای دانست و گفت: پرداختن به اولویت های اصلی شهرستان و رصد و پیگیری آنان توسط خبرنگاران و اصحاب رسانه کمک فراوانی به پیشبرد امور خواهد داشت و در این راستا انتظار می رود گام های اساسی توسط آنان جهت توسعه و پیشرفت شهرستان و همچنین مشارکت و همراهی مردم برداشته شود زیرا خبرنگاران و اصحاب رسانه حلقه وصل مطالبات مردم و مسئولان هستند.

وی افزود همواره جامعه فعلی ما نیاز به آرمش دارد و اصحاب رسانه و‌خبرنگار با تدابیر خود این امرمهم را به جامعه ببخشند و راهکار و راه حل قابل اجرایی را در این زمینه ارائه نمایند

وی گفت،اصلی ترین شعار دولت مردمی، مردمی بودن است و این شعار باید در مولفه های عملکردی مسئولین جای گیرد و از این رو دستگاه های اجرایی موظف به اطلاع رسانی و شفاف سازی در عملکردهای خود هستند.

وی ادامه داد، امید آفرینی و ایجاد محتوای مفید با شرایط شهرستان بعنوان یکی از رسالت های مهم اصحاب رسانه و خبرنگاران است و رعایت این امر باید مدنظر آنان باشد.

وی از خبرنگاران و اصحاب رسانه درخواست نمود همواره کمک حال دستگاه های اجرایی باشند و در زمینه آموزش و فرهنگ سازی در موارد مختلف علی الخصوص فرهنگ مصرف اقدام نمایند.

وی ادامه داد،در راستای تحقق بخشیدن به شعارهای دولت مردمی سعی نموده ام با شهروندان محترم از نزدیک ملاقات داشته باشم و به صورت جهادی به مشکلات آنان بپردازم و انجام این امر سرلوحه کار قرار دهم.

وی در پایان سخنان خود مراتب تقدیر و تشکر ویژه خود را از زحمات نیروی انتظامی در زمینه تأمین نظم و  امنیت و پای کار بودن ایشان و پرسنل مربوطه اظهار داشت.

امام جمعه موقت شهربانه نیز ضمن عرض تبریک به مناسبت روزخبرنگار افزود، روز خبرنگار به مناسبت شهادت شهید صارمی عنوان شده است و این نشان از جایگاه و منزلت خبرنگاران و اصحاب رسانه در جامعه است.

وی افزود یک روز در سال نمی تواند تجلیل و بیانگر زحمات ارزنده خبرنگاران و اصحاب رسانه باشد.

وی ادامه داد،مطالبات و خواسته های خبرنگاران و‌اصحاب رسانه که کاملأ به حق است باید جهت رفع آنان در امورات مدیران قرارگیرد.

وی با اشاره به آیات قرآنی در مورد پخش اخبار و اطلاعات افزود، ترور شخصیت و ورود به مسائل زندگی اشخاص قابل پخش نیست و خبرنگاران و‌اصحاب رسانه باید در این زمینه ملاحاظات لازم را معمول نمایند و انتقادات آنان بجا و شایسته و منصفانه و واقعأ امانتدار باشند و در راستای تشویش اذهان عمومی عمل نکنند.

سرهنگ چگینی فرمانده نیروی انتظامی نیز گفت،خبرنگاران و اصحاب رسانه بخشی از قدرت نیروی انتظامی هستند و در جامعه با مواردی از قبیل موارد پیش رو این نیرو برخورد می کنند و زبان و صدای مردم محسوب می شوند.

وی گفت،آرامش و‌امنیت امروزه بخشی برگرفته از همدلی و همکاری اصحاب رسانه و خبرنگار هستند.

وی افزود،پلیس و‌ رسانه دو رکن تأمین عینیت و ذهنیت در کنار هم در حوزه های مختلف اطلاع رسانی و آگاه سازی،باید اقدامات اساسی بمنظور آموزش و توانمند سازی مخاطبان و شهروندان محترم در رأس کار قرار گیرد تا جامعه عاری از بی نظمی داشته باشند.

وی عنوان کرد نیروی انتظامی شهرستان بانه در سطح استان بالاترین ضریب امنیتی مثبت را داشته است که نشان از همراهی و همکاری شهروندان محترم و فهیم و مسئولین بوده است.

خوشبخت رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت،نامگذاری روز خبرنگار در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نشان از اهمیت ویژه به این قشر جامعه و اهداف مهم آنان در سنوات گذشته تاکنون همواره در تمامی زمینه علل الخصوص رشد و‌شکوفایی و توسعه شهرستان و فرهنگ نمایان بوده است.

 

در ادامه برخی خبرنگاران و اصحاب رسانه به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود و اعلام حمایت پرداختند و سرپرست فرمانداری و سایر مسئولین در جهت رفع دغدغه ها و مشکلات ایشان رهنمودهایی را ارائه نمودند.