شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۴:۱۶:۵۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۵/۲۵ ساعت ۱۷:۱۸
لینک کوتاه مطلب:

دیدار خدری سرپرست فرمانداری شهرستان بانه با آزادگان گرانقدر و بزرگوار شهرستان بانه

این دیدار به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی ایران با حضور کتابی سرپرست معاون برنامه ریزی و توسعه، امام جمعه موقت شهربانه، فرماندهان نظامی و انتظامی،جمعی از رؤسای ادارات شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری صورت گرفت.

کتابی سرپرست معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری در این دیدار ضمن عرض تبریک به مناسبت این روز مبارک اظهار داشت،آزادگان عزیز برای همه مردم ایران قابل احترام هستند.

وی گفت،تفکرهای غربی همواره به دنبال سرمایه انسانی ما بوده هستند ولی توانایی کشورما با وجود شما عزیزان و شهیدان گرانقدر، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند و دست بیگانگان را برای همیشه از ایران اسلامی دور کردند.

وی گفت.مردم ایران با دستان خالی و تنها با پشتوانه هم و به برکت حضرت امام راحل (ره) و با رشادت و دلیرانه جنگیدن توانستند از سختی های دوران هشت سال جنگ تحمیلی دفاع مقدس گذرکنند و شهیدان و‌جانبازان و اسراء زیادی را تحویل این نظام دادند تا ما امروزه به برکت جان فشانی آنان امروز سربلندی میهن اسلامی ایران را شاهد هستیم.

وی افزود،همواره شهیدان و آزادگان و جانبازان و خانواده های معظم آنان در یاد و خاطره ما هستند و جایگاه و عزت و‌سربلندی آنان روز به روز در حال ترقی خواهد بود زیرا ماباید همواره جانفشانی های آنان سرلوحه کار ما خواهد بود.

خدری در ادامه این دیدار گفت، آزادگان، مجاهدان خاموش هشت سال دفاع مقدس بودندکه در سکوت خبری اسارت با تحمل شکنجه‌های جسمی و روحی و با نیروی ایمان، اراده و عشق به اسلام و میهن، بزرگترین مجاهدت را در راه پیروزی اهداف انقلاب داشتند.

وی افزود،آزادگان بعنوان سرمایه های اصلی این انقلاب نام برده و با بیان اینکه فداکاری و دلاوریها و از خودگذشتگی آزادگان در سالهای دفاع مقدس و دوران اسارت در پاسداشت ارزشهای انقلاب قابل تقدیر است اظهار داشتند که بی شک آسایش و امنیت کنونی ملت ایران مدیون خون شهدا و ایثار و از خود گذشتگی جانبازان ، آزادگان و ایثارگران است و انشاالله بتوانیم به وظایف خود در قبال این عزیزان جامه عمل بپوشانیم.

وی اظهار داشت،در این میان صبر و بردباری خانواده های آزادگان به ویژه همسران و فرزندان آنها را نیز نباید فراموش کنیم چرا که آنان اسوه های ایستادگی و الگوی مناسبی برای زنان و جوانان امروزی هستند و باید فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ترویج داده شود.

زرین رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان نیز در این دیدار ضمن تبریک و تهنیت به مناسبت این روز مبارک و همچنین اشاره به فرمایشات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (دامت برکاته) به جایگاه ویژه آزادگان در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و رشادت و جانفشانی های آنان در دوران جنگ تحمیلی و اقتدار آنان پرداخت.

در پایان این دیدار از آزادگان گرانقدر تجلیل شد.