پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۷:۳۱:۰۲
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۵/۲۰ ساعت ۱۵:۵۸
لینک کوتاه مطلب:

جلسه شورای جهادی ( هماهنگی و برنامه ریزی احداث خط انتقال آب از منبع آب عثمان آباد به منبع آب سلیمان بگ به طول ۸ کیلومتر)

این جلسه به ریاست خدری سرپرست فرمانداری و جمعی از مسئولین مرتبط شهرستانی در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید.

خدری هدف از برگزاری جلسه را ذخیره سازی بیشتر آب شرب منبع آب سلیمان بگ جهت تأمین آب مورد نیاز شهرستان و روستاهای تحت پوشش مجتمع شیوی ده عنوان کرد و افزود،روستا‌های تحت پوشش آن مجتمع‌ در سنوات گذشته با مشکل کمبود آب شرب مواجه بودند که اکنون در صورت اجرایی شدن این پروژه‌،حدود ۲۳ روستا از نعمت آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند می‌شوند.
وی گفت،یکی از اصلی‌ترین و مهمترین نیاز شهرستان بحث آب همشهریان می باشد که در این راستا ،تامین زیرساخت‌های جمعیت روستایی به ویژه تامین آب شرب و بهداشتی روستاییان می باشد و هدف اصلی ما افزایش رفاه مردم روستا با ایجاد زیرساخت‌های مناسب است که مسئولین شهرستانی و استانی هم افزایی و تلاش بسیار خوبی در راستای محقق شدن این هدف داشته‌اند.
وی عنوان کرد،یکی از راههای تأمین سلامتی افراد جامعه از طریق آب سالم است.نظارت و کنترل کمی و کیفی بر آب مصرفی فقط وظیفه مسئولان بهداشتی نیست بلکه تمامی ادارات دخیل در این امر وظیفه دارند.
خدری گفت شهرستان بانه نسبت به شهرستانهای همجوار از نظر اجتماعی موقعیت و حساسیت بیشتری دارد و باید هرچه سریعتر راهکارهای موثر و نتیجه بخش ارائه و ادارات و نهادهای مربوطه آن را به مرحله اجرا در آورند و از هیچگونه تلاش و کوششی در ارائه خدمات نسبت به همشهریان کوتاهی نکنند.
وی همچنین از شهروندان محترم درخواست نمود که الگوی مصرف صحیح آب را رعایت و از مصرف بی رویه آن خودداری نمایند تا با برنامه ریزی مناسب و همچنین الگوی مصرف مناسب از کمبود آب شرب در شهرستان و به تبع آن بروز مشکلات بحرانی در شهرستان جلوگیری کنیم.