جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , ۱۲:۴۰:۲۳
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۴/۹ ساعت ۱۵:۰۲
لینک کوتاه مطلب:

استفاده از تسهیلات مقاوم سازی خانه های روستایی، در غرب کردستان نیازمند فرهنگ سازی است

 استاندار کردستان در میزبانی از نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، اعتقادات مذهبی ساکنان غرب استان را دلیل عدم استفاده آنان از تسهیلات مقاوم سازی خانه های روستایی عنوان کرد و این موضوع را نیازمند فرهنگ سازی دانست.

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ بهمن مرادنیا در این دیدار خواستار اقدام جدی تر در کردستان بویژه در غرب استان شد و با اذعان به اینکه اهالی این مناطق به دلیل محدودیت های مذهبی تمایلی به استفاده از تسهیلات ندارند، پیشنهاد کرد همایشی برگزار و با کمک چهره های سرشناس و مقبول اهل سنت، در میان این مردم فرهنگ سازی شود و اهالی این مناطق هم به استفاده از این فرصت تشویق شوند.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح هادی در روستاها بسیار متقاضی دارد خواستار توجه بیشتر به روستاهای کردستان در این زمینه شد. ‌

مرادنیا در ادامه حاشیه نشینی را یکی دیگر از مباحث مهم در کردستان، عنوان و با یادآوری اینکه ۵۰% از جمعیت شهری در ۲۵% از فضای شهری استان ساکن هستند تاکید کرد: بحث حاشیه نشینی در کردستان نیازمند یک اقدام جدی است.

استاندار کردستان در این جلسه ضمن تقدیر از خدمات بنیاد مسکن در استان، اظهار داشت: خوشبختانه بنیاد مسکن جزو نهادهایی است که در آن تغییر ایجاد نشده و با همان فضا در حال خدمت است.

شایان ذکر است در این دیدار، نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان، معرفی شد.