شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ , ۱۲:۳۶:۴۸
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۵/۲۶ ساعت ۱۳:۵۵
لینک کوتاه مطلب:

‍ دیدار عزیززاده معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان بانه با تشکل های اجتماعی به مناسبت روز تشکل ها و مشارکت های اجتماعی

مراسم گرامیداشت روز ملی تشکل ها و مشارکت های اجتماعی به ریاست عزیززاده معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و با حضور مسئول دفتر نماینده مردم شریف شهرستانهای سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی،فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان بانه،اعضای شورای اسلامی شهر بانه، رئیس راهنمایی و رانندگی شهرستان و جمعی از روسای ادارت مربوطه و اعضای سازمان‌های مردم نهاد در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان بانه برگزار شد.

عزیززاده با توجه به نقش مهم  سازمان‌های مردم نهاد در جامعه افزود: برای رسیدن به توسعه پایدار و همه جانبه همه کشورها نیازمند مشارکت مردم بوده و این مشارکت از طریق سازمان‌های مردم نهاد باید فراهم شود که خوشبختانه در دولت سیزدهم این فضا از لحاظ کمی و کیفی برای مشارکت تشکل ها فراهم شده است.
وی گفت،تشکل ها و نهادهای مردمی  به عنوان واسطه بین دولت و ملت عمل کرده، خواسته ها و نظرات مردم را جمع آوری نموده و می توانند آنها را در قالب طرح های منسجم و هماهنگ جهت پیشبرد اهداف به کار بگیرند.
وی افزود،پیشرفت و تعالی کشورها مستلزم بهره گیری از استعداد و توان و حضور فعالانه مردم و مشارکت سازمان‌های مردم نهاد است.
وی در پایان سخنان افزود،کارایی، اثربخشی، انعطاف پذیری،ابتکار و خلاقیت، پاسخگویی سریع به نیازهای محلی و منطقه ای و دسترسی بیشتر به گروه های هدف و آسیب پذیر و انتقال سریع مطالبات مردمی به مسئولین، سازمان های مردم نهاد را به عنوان بازوان قدرتمند دولت در نیل به اهداف توسعه پایدار معرفی نموده است و امیدواریم از طریق تعامل سازنده میان دولت و تشکل‌های مردمی بتوان زمینه را برای نقش‌ آفرینی بیشتر سمن‌ها و مشارکت مردم در پیشبرد امور فراهم کرد.