جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , ۰۴:۳۲:۴۸
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۶/۱۶ ساعت ۱۳:۳۰
لینک کوتاه مطلب:

‍ برگزاری جلسه مشترک انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان

جلسه مشترک انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان به ریاست خدری و با حضور نماینده مردم فرهیخته شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی،مدیرکل کتابخانه‌های استان کردستان و اعضای انجمن در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان مورخه 1401/6/16 برگزار شد.

خدری سرپرست فرمانداری بانه در این جلسه ضمن تشکر از زحمات مسئولین در راستای برگزاری همایش سواد رسانه ای در شهرستان به مناسبت برنامه پویش و مسابقه کتابخوانی در بانه( از آذر ماه سال گذشته آغاز تا پایان دی ماه همان سال)،انجام این امر مهم را در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و افزایش تجربه اصحاب رسانه مهم تلقی نمود و بر تأثیر رسانه ها و شبکه های اجتماعی در این راستا تاکید نمود.

وی با اشاره به اهمیت کتاب و مطالعه آن در جامعه امروزی و نقش مهم و تأثیرگذار کتابخانه در این زمینه عنوان کرد،کتابخانه های عمومی جزء مولفه های قدرت فرهنگی یک جامعه هستند و جامعه ای که سرانه بالای مطالعه دارد همواره در تمامی زمینه ها یک گام جلوتر خواهد بود و بدون شک برای جامعه مفید و مثمرثمر خواهد بود.

وی استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در شهرستان و همچنین رسانه ها و برگزاری کلاس های آموزشی و همایش های مختلف را در ترویج فرهنگ کتابخوانی مهم تلقی نمود و افزود،مدیران باید در این زمینه تمام اهتمام خود را بکار گیرند تا بتوانند روند سعودی فرهنگ مطالعه و به تبع آن افزایش سطح سواد جامعه را در پیش بگیرند.

رحیمی نماینده مردم در مجلس نیز گفت،زنگ خطر دوری از کتاب نواخته شده که دورنمای ناخوشایندی را برای آینده تعریف میکند.

وی گفت نگاه دولت نسبت به حوزه کتاب باید حمایتی باشد و بسته های حمایتی برای فعالان حوزه کتاب اختصاص یابد.

وی ادامه داد، در سیاست ها و برنامه های اقتصاد چاپ نشر تغییرات تأثیرگذاری ایجاد شود که موجب رونق در این زمینه گردد.

در ادامه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان و رئیس کتابخانه های شهرستان به ارائه گزارش و آمار و اطلاعات ، نحوه عملکرد و خدمات رسانی به دوستداران کتاب و ریزبرنامه ها جهت پیشبرد اهداف کتابخانه و ترویج فرهنگ کتابخوانی،پرداخت.