شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۰:۵۵:۱۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۱۱/۹ ساعت ۱۳:۰۶
لینک کوتاه مطلب:

یکشنبه مورخه ۱۴۰۱/۱۱/۰۹

جلسه شورای زکات شهرستان به ریاست خدری فرماندار بانه و با حضور طوسی مدیر کل کمیته امداد استان کردستان،ماموستا خدایی امام جمعه شهربانه ، اعضای شورای افتاء و اعضای شورای زکات شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید

خدری در این جلسه ضمن محکوم کردن هتک حرمت  اتحادیه اروپا به قرآن کریم و اقدام ننگین پارلمان اروپا در ارتباط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و عرض تبریک پیشاپیش به مناسبت فرارسیدن دهه مبارکه فجر ،مهمترین و اولین گام در ترویج و اشاعه فریضه زکات در جامعه را فرهنگ‌سازی عنوان کرد وگفت: باید به گونه‌ای زکات را در جامعه نهادینه کنیم که مردم داوطلبانه در این موضوع مشارکت کنند.

وی در ادامه با اعلام اینکه اگر زکات به موقع در جامعه پرداخت شود نیازمندی در جامعه نخواهیم داشت افزود :باید تمامی اعضای شورای زکات و روحانیون در جهت  فرهنگ پرداخت زکات تلاشهای لازم را انجام دهند.

طوسی نیز پرداخت زکات را یک فریضه الهی به‌منظور کمک به محرومان و خدمت‌رسانی به مردم خواند و اظهار داشت: برنامه‌های مختلفی برای نهادینه کردن این فرهنگ در سال ۱۴۰۱ در کردستان برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل کمیته‌امداد استان کردستان از حمایت فرزندان خانواده‌های تحت‌پوشش خبر داد و تصریح کرد: پس از استعدادسنجی و مشاوره‌های تحصیلی، ظرفیت‌های شناسایی‌شده به مراکز آموزشی اشتغال فنی و حرفه‌ای معرفی می‌شوند.

خدایی امام جمعه شهر بانه گفت در قرآن کریم نیز بارها به پرداخت زکات توصیه شده و این فریضه دینی در کنار نماز آورده شده است؛ مصرف زکات در دستگیری به مستمندان، مساکین، فقرا، بدهکاران، امور عام المنفعه و هر امری که رضایت خداوند در آن باشد و… می رسد.