سه شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ , ۰۲:۴۱:۰۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۱۲/۲۴ ساعت ۱۱:۲۴
لینک کوتاه مطلب:

‍ چهارشنبه مورخه ۱۴۰۱/۱۲/۲۴

جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری به ریاست خدری فرماندار شهرستان بانه و با حضور اعضای شهرستانی کارگروه با دستورکار تشریح تسهیلات تبصره 16 و 18 و مشاغل خانگی در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد

فرماندار شهرستان بانه ضمن تقدیر از مجموعه ادارات و نهادهای شهرستانی و بانک های عامل در تسریع ارائه تسهیلات ماده ۱۶ و ۱۸ گفت: ضرورت دارد در راستای ارتقاء و تحقق کامل اهداف اشتغالزایی، برنامه ریزی و هماهنگی میان دستگاه ها و نهادهای مسئول بیشتر شود.

وی ادامه داد: تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به عنوان نهاد متولی و ناظر و دبیر کارگروه بایستی نگاه ویژه ای در امر نظارت و تقویت اقدامات دبیرخانه کمیته اشتغالزایی داشته باشد.

خدری اظهار کرد: برنامه‌ها و اقدامات تحولی در سال آینده در دستور کار قرار دارد که انتظار می رود تمامی ادارات و نهاد ها در خصوص عدم ارسال و عدم تحقق کامل تسهیلات اشتغالزایی گزارشات خود را به صورت صریح و سریع ارائه دهند تا با اهتمام و هدف گذاری معین بتوانیم در جذب اعتبارات موفق عمل نمایم.

فرماندار با بیان اینکه بحث انحراف تسهیلات خطای غیر قابل بخشودنی است گفت: انحراف تسهیلات با وجود شرایط خاص اقتصادی به هیچ عنوان قابل قبول نیست و تسهیلات پرداختی باید در قبل ، حین و بعد از پرداخت به شدت نظارت داشته باشند.

وی با اشاره به نقش سازمان فنی حرفه ای در آموزش گفت : سازمان فنی حرفه ای در خصوص آموزش متقاضیان کار می تواند نقش اساسی داشته باشد تا بازار کار در روند همان آموزش های ارائه شده پبش برود و در ادامه افزود: ضرورت دارد اطلاعات خام از تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ و اشتغال پایدار روستایی در اختیار کارگروه اشتغال شهرستان قرار گیرد و همچنین ارتباط ما بین دستگاه های استانی و شهرستانی تقویت شود.

فرماندار بانه در ادامه عنوان داشت که می بایست دستگاه های اجرایی که تسهیلات خرد دارند به مشاغل خانگی اختصاص دهند و مابقی نیز به اشتغال بلند مدت و پایدار تخصیص داده شود.