شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ , ۱۰:۳۳:۳۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱/۲۹ ساعت ۲۱:۴۲
لینک کوتاه مطلب:

مراسم جشن گلریزان بمنظور آزادسازی زندانیان دیه(جرایم غیر عمد) شهرستان بانه در بیست و هفتم ماه مبارک رمضان برگزارشد.

 با حضور خدری فرماندار شهرستان بانه، امام جمعه موقت شهر بانه ، اعضای شورای تأمین،نمایندگان هیئت دیه استان کردستان، تعدادی از قضات دادسرای عمومی انقلاب ،رؤسای ادارات وخیرین:

خدری فرماندار شهرستان در این مراسم اظهارداشت:کرامت وانفاق و کمک به نیازمندان جامعه از برکات الهی ماه مبارک رمضان می باشد.

وی افزود،باید با فرهنگ سازی ذهنیت مردم نسبت به زندانیان تغییر کند و بدانند در زندانها افرادی هستند که ناخواسته به علت هایی مانند تصادفات و غیره محبوس می باشند تا با استفاده از لطف، عطوفت و کمک مالی مردم اینگونه افرادی که زندانی شده اند به آغوش خانواده شان برگردند و در رسیدن به این هدف، نقش امامان جمعه و جماعت و خیرین بسیار حائز اهمیت می باشد.

وی در پایان گفت: انفاق وکمک کردن پوشیده ونهان بودنش برای مومن لذت بخش تر است اما گاهی به جهت تشویق وترغیب یک سنت حسنه آشکار و ظاهر بودن آن مانند برگزاری جشن گلریزان بمنظور کمک به زندانیان غیر عمد تاثیر مهم تری دارد.

امام جمعه موقت بانه نیز در این مراسم با اشاره به آیات قرآن واحادیث نبوی (ص) عنوان کرد،کمک به همنوعان یک امر الهی و این مهم جزء وظایف ذاتی مسلمین است.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود افزود،در اسلام برای کفاره بعضی ازگناهان آزادی عبده و بنده خداوند متعال در نظرگرفته شده وامروز تلاش برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد شامل این نوع کفارت می گردد.

وی با اشاره به آسیبهای اجتماعی در جامعه اظهار داشت،اگر خیرین برای آزادی زندانیان اقدام عاجل نکنند تنها قشری که آسیب می بیند خانواده محترم زندانیان است.