جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۳:۳۸:۱۳
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۲/۲۱ ساعت ۱۳:۵۱
لینک کوتاه مطلب:

‍ فرماندار بانه:ایجاد بستر مناسب برای حمایت از سرمایه گذار در منطقه ویژه اقتصادی امری ضروری است و مسئولین استانی و شهرستانی باید اهتمام ویژه خود را در این زمینه بکار گیرند.

جلسه بررسی مشکلات و رفع موانع منطقه ویژه اقتصادی و شهرستان بانه به ریاست خدری فرماندار بانه و با حضور رحیمی نماینده مردم فرهیخته شهرستان های بانه و سقز در مجلس شورای اسلامی ، خلیقی مدیرکل صنعت،معدن و تجارت استان،امانی سرپرست شرکت شهرک های صنعتی کردستان،مدیران ادارات مربوطه شهرستانی و فعالین اقتصادی و سرمایه گذاران منطقه ویژه اقتصادی در فرمانداری برگزار گردید.

 

خدری در این جلسه اظهار داشت، در دولت سیزدهم و با پیگیری مسئولین استانی و‌شهرستانی و بازدید و‌پیگیری های مکرر، اقدامات قابل توجهی در منطقه ویژه اقتصادی صورت گرفته است اما برخی از مشکلات زیرساختی در آن منطقه ویژه همچنان پابرجا است که با رویه‌های اصولی و کاربردی باید این چالش‌ها برطرف شود.

وی افزود،با توجه به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری بعنوان سال مهار تورم و رشد تولید و دستورات ایشان بمنظور تحقق این شعار و همچنین ضرورت اهمیت سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال و توسعه شهرستان به عنوان نیازهای اساسی،می بایست مسئولین تمام توان و همت خود را در راستای مرتفع نمودن مشکلات منطقه ویژه اقتصادی و فعالین اقتصادی و بازرگانان بکار گیرند.

رحیمی در این جلسه با اشاره به مشکلات منطقه ویژه اقتصادی بانه افزود: علی‌رغم اینکه متقاضی سرمایه‌گذاری در این منطقه زیاد است و زمین واگذار شده همچین سرمایه‌گذاران خارجی اعلام آمادگی کرده‌اند اما هنوز ساخت و ساز در این منطقه شروع نشده و بلاتکلیف است.

وی با اشاره اینکه بانه به عنوان نگین اقتصادی غرب کشور معرفی شده است، اظهار داشت: حمایت و تسهیلاتی که در نقاط دیگر به سرمایه‌گذاران ارائه می‌شود در بانه ارائه نمی‌شود این در حالی است که سرمایه‌گذاران با وجود تجربه ناملایمت‌های بسیار، همچنان در عرصه سرمایه‌گذاری فعال هستند.

امانی در این جلسه گزارشی از عملکرد شرکت شهرک های صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی ارائه نمود.

خلیقی در پایان گزارشی از عملکرد صمت در این منطقه ارائه نمود.