جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۹:۰۸:۳۶
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۳/۳۰ ساعت ۱۴:۲۵
لینک کوتاه مطلب:

فرماندار بانه :در ترویج فرهنگ کتابخوانی در شهرستان باید از ظرفیتهای امامان جمعه و جماعت ، معتمدین و اصحابه رسانه استفاده نمود

برگزاری جلسه مشترک انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان به ریاست خدری و با حضور مسئول دفتر نماینده مردم فرهیخته شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی،مخدومی مدیرکل کتابخانه‌های استان کردستان و اعضای انجمن در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان  برگزار شد.

 

مهندس خدری در این جلسه اظهار داشت ؛ استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در شهرستان و همچنین امامان جمعه و جماعت ، معتمدین ،رسانه ها و برگزاری کلاس های آموزشی و همایش های مختلف را در ترویج فرهنگ کتابخوانی مهم تلقی نمود و افزود،مدیران باید در این زمینه تمام اهتمام خود را بکار گیرند تا بتوانند روند سعودی فرهنگ مطالعه و به تبع آن افزایش سطح سواد جامعه را در پیش بگیرند.

وی با بیان اینکه یکی از نیاز های اصلی انسان نیاز به دانستن و فهمیدن است و این نیاز تنها از طریق کتاب و کتابخوانی و ترویج فرهنگ در میان خانواده ها تأمین می شود و باید نهاد های فرهنگی برای توسعه آن در شهرستان تمام تلاش خود را بکار گیرند.

مخدومی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان نیز در این جلسه با اشاره به روند رو به رشد شاخص های کتابخوانی در استان نسبت به سنوات گذشته ، افزود : تلاش می کنیم این روند مثبت در سال جاری نیز با تلاش کتابداران و کارشناسان کتابخانه های عمومی ادامه پیدا کند .

در ادامه رئیس کتابخانه های عمومی به ارائه گزارشی از پیگیری مصوبات جلسات قبل و اقدامات صورت گرفته در سال گذشته پرداخت.

در پایان از خانم #سروه_قادرخانزاده #شهردار_بانه به خاطر اهدای پنج میلیون تومان کتاب کودک به کتابخانه های عمومی شهرستان تقدیر به عمل آمد.