یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۲:۱۷:۱۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۴/۳۱ ساعت ۱۳:۲۹
لینک کوتاه مطلب:

برگزاری همایش به مناسبت گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر  ویژه تجلیل از برترین های این عرصه

این همایش با حضور خدری فرماندار شهرستان بانه،منتشلو جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان، ماموستا کریمی امام جمعه موقت شهر بانه، ائمه جمعه و جماعت شهرستان، اعضای شورای اداری شهرستان و فرماندهان نظامی و انتظامی و همچنین برترین های امر به معروف و نهی از منکر در محل سالن اجتماعات فرمانداری بانه برگزار گردید و از برترین های این عرصه تقدیر و تجلیل بعمل آمد

خدری فرماندار شهرستان بانه
فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) را خدمت مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و تمامی مسلمین جهان تسلیت عرض می نمایم.

وی ضمن محکوم نمودن اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در سوئد و تسلیت دهه اول ماه محرم (هفته امر به معروف و نهی از منکر)، با اشاره به فرمایشات گهر بار امام خمینی (ره) در مورد این ماه پر خیر و برکت و افزود،محرم، فصل خون و شهادت، ماه عزا و ماتم ، ماه پیروزی خون بر شمشیر، ماه قیام و بیداری و یادآور بزرگ ترین حماسه و دلخراش ترین مصیبت تاریخ بشریت است.

وی افزود ،محرم ماهی است که در آن سالار شهیدان با قیام و ایستادگی خود در مقابل ظلم و ستم ، مکتب انسان ساز و جاودانی بنام عاشورا را بنیان نهاد و درس حریت، عدالت، عزت، شجاعت و جوانمردی و راه و رسم پاسداشت عقیده و بیزاری از ذلت را به تمام مسلمانان و آزادگان عالم و نسل های تاریخ آموخت و برای همه اعصار و زمانها بر فراز قلّه رسالت احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر جای گرفت.

وی عنوان کرد،همه باید امر به معروف و نهی از منکر را سرلوحه امورات خود قرار دهند زیرا این امر واجب هم فریضه الهی و هم مسئولیت شرعی ماست.

امام جمعه موقت شهرستان بانه:
▪️فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) را خدمت مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و تمامی مسلمین جهان تسلیت عرض می نمایم.

وی با اشاره را به آیات قرآن کریم و احادیث نبوی افزود، بهترین امت نزد پیامبر گرامی اسلام(ص) امتی است که امر به معروف و نهی از منکر داشته باشد و تقوا پیشه کند.

وی ضمن اشاره به اینکه امر به معروف یکی از واجبات مهم برای انسانهاست افزود،امر به معروف و نهی از منکر ایمان به خداست.

وی عنوان کرد،انتظار از ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان که زمینه این امر مهم را تقویت بخشد تا مردم با بهره گیری از فرمایشات مقام معظم رهبری نقش مهمی در این راستا داشته باشند تا با تذکر لسانی از انجام منکرات اجتماعی،خانوادگی و فردی جلوگیری کنند.

وی اظهار داشت، از مسئولین نیز انتظار می رود این دو فریضه الهی و مهم را پیشه کنند.

منتشلو جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان:
فرارسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) را خدمت مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و تمامی مسلمین جهان تسلیت عرض می نمایم.

وی گفت،یکی از مهمترین اهداف امام حسین (ع) برای تحقق امر به معروف و نهی از منکر بود.

وی افزود،مردم باید آمر امر به معروف باشند و نهی از منکر باشند و خود مردم در بخش های مختلف وارد زمینه امر به معروف و نهی از منکر شوند و تذکرات لسانی را بدهند.

در پایان این همایش از برترین های عرصه امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بانه تجلیل بعمل آمد.