سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۲:۱۹:۰۳
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۵/۱۰ ساعت ۱۲:۵۹
لینک کوتاه مطلب:

جلسه شورای اقامه نماز شهرستان بانه برگزار گردید

این جلسه به ریاست مهندس کمال خدری فرماندار شهرستان بانه و با حضور امام جمعه و امام جمعه موقت شهر بانه ، عظیمی مدیر ستاد اقامه نماز استان ، دبیر ستاد اقامه نماز، رئیس شورای اسلامی و اعضای شورای اقامه شهرستان بانه در فرمانداری برگزار گردید

فرماندار بانه در این جلسه به راهکار های توسعه و گسترش فرهنگ نورانی نماز و برنامه ریزی جهت برنامه های این واجب الهی اشاره کرد و افزود: برای معرفی نماز به عنوان یک موهبت الهی به آحاد جامعه، بویژه نوجوانان و جوانان، باید اقدامات لازم را در جهت تقویت بنیه اعتقادی خانواده انجام داد و همچنین بایستی در شهرستان برنامه های متنوع و متناسب پیش بینی گردد و از همه توان و ظرفیتهای موجود شهرستان در جهت گسترش فرهنگ نماز استفاده نمود.

وی خاطر نشان کرد: اقامه نماز با حضور ائمه جماعت، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری، انجام امورات تبلیغی، زیبا سازی فضای نمازخانه ها در شهر، روستا و… لازمه توجه مسئولین واجب و همه باید ضمن همکاری با دبیر ستاد اقامه نماز، در انجام برنامه های مربوط به نماز نهایت سعی و تلاش خود را بکار گیریم.

امام جمعه و امام جمعه موقت شهر بانه نیز در این جلسه اظهار داشتند : وظیفه ما ترویج اقامه نماز در بین آحاد مردم بویژه جوانان است که ترویج این فریضه دینی همت والا و تلاش مضاعف نیاز دارد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان گفت: امروز توجه و عمل به ترویج فرهنگ اسلامی و قرآنی در جامعه بیش از هر زمانی ضرورت دارد.

عظیمی در ادامه افزود: ستاد اقامه نماز کشور در ابتدای شکل‌گیری بر اساس منویات و فرمایشات و پیام‌های مقام معظم رهبری شکل گرفت. سپس آئین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ و مقرر گردید وضعیت اقامه نماز در ادارات، مدارس و دانشگاه‌ها سنجیده شود و اگر نقاط ضعفی وجود داشت رفع شود و وظیفه اصلی این ستاد کمک به بهبود اقامه نماز در دستگاه‌های اجرایی بوده است.