جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۱:۴۶:۳۲
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۹/۲۸ ساعت ۱۸:۱۲
لینک کوتاه مطلب:

جلسه شورای اداری شهرستان بانه با حضور نماینده مکرم ولی فقیه استان کردستان برگزار شد

دوازدهمین جلسه شورای اداری به ریاست خدری فرماندار شهرستان و با حضور حجت الاسلام و المسلمین حاج عبدالرضا پور ذهبی نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در کردستان، مسئول دفتر نماینده مردم فرهیخته شهرستان های بانه و سقز در مجلس شورای اسلامی ،امامان جمعه و موقت شهر بانه، اعضای شورای تامین، شهردار و رئیس شورای اسلامی بانه، اعضای شورای اداری، شوراهای بخشها تابعه در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان بانه برگزار گردید

کمال خدری در دوازدهمین جلسه شورای اداری شهرستان بانه اظهار کرد: شهرستان بانه ۸۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و خوشبختانه مراودات خوبی با اقلیم کردستان عراق داریم.

وی با توجه به سیاست دولت سیزدهم برای توسعه استان گفت: با تلاش دستگاه‌های اجرایی در طول دو سال گشته یک‌هزار میلیارد تومان پروژه در بانه افتتاح شد.

فرماندار بانه افزود: در راستای پیشگیری مهاجرت معکوس بیش از ۴۰ کیلومتر روکش و آسفالت در جاده ها شهرستان و راه های روستاهای نقاط صفر مرزی انجام شده است.

ایشان در ادامه گفت : با همت آموزش و پرورش و انجمن خیرین مدرسه ساز بیش از ۸۰ کلاس افتتاح و به فضای آموزشی این شهرستان اضافه شده است.

فرماندار شهرستان بانه گفت: سالن ورزشی که به میراث ماندگار این شهرستان تبدیل شده بود با گذشت ۲۰ سال با حضور رئیس جمهور محترم افتتاح و در اختیار جامعه ورزشی قرار گرفت

وی ادامه داد: بازگشایی موقت معبر «هنگه‌ژال» یکی از ظرفیت‌های خوب شهرستان بود که تاکنون بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان برای مرزنشینان ساکن روستا های شعاع ۲۰ کیلومتری مرز شهرستان کسب درآمد نموده است و کسانی که سکونت دائم با شعاع ۲۰ کیلومتر در روستاها را دارند شامل این خدمات می‌شوند و در تلاش هستیم ۲۵ روستایی که شامل این خدمات نمی‌شوند را با توجه به قول مساعد وزیر محترم کشور شامل خدمات معبر موقت هنگه ژال گردد.

فرماندار شهرستان بانه گفت: با همت آموزش و پرورش و انجمن خیرین مدرسه ساز بیش از ۸۰ کلاس درس افتتاح و به فضای آموزشی این شهرستان اضافه شده است.

خدری خاطرنشان کرد: در بعضی از روستاها با تنش آبی مواجه هستیم که اگر این مشکل را حل نکنیم با مهاجرت معکوس روستاها مواجه خواهیم شد.

وی همچنین با اشاره به انجام طرح‌های گازرسانی در بانه بیان کرد: تنها ۳ درصد شهرستان بانه باقی‌مانده تا از نعمت گاز برخوردار شود.

 

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی در دوازدهمین جلسه شورای اداری شهرستان بانه با تقدیر از حضور گسترده مردم در استقبال از رئیس جمهور در سفر به بانه اظهار کرد: رئیس جمهور محترم کشور این دولت را دولت مردمی خطاب کرده است و کسانیکه در ادارات فعالیت دارند به این دولت لبیک گفته‌اند و باید در راستای اهداف این دولت و خدمت به مردم گام بردارند.

وی افزود: اصل و اساس هر کاری مردم هستند و باید مسئولان با پاسخگویی به مردم خدمتگزار آنها باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تاکید بر لزوم ارتباط‌گیری مسؤولان با مردم، یادآور شد: دیدارهای مردمی و حضور میان مردم باید مورد توجه مدیران باشد چرا که اگر کسی حرفی برای گفتن نداشته باشد از مردم فرار می‌کند.

وی بی‌تکلف بودن، بی‌تشریفات بودن و در دسترس بودن را ویژگی مسؤولان خواند و بر توجه به این مولفه‌ها تاکید کرد.

حجت‌الاسلام پورذهبی با بیان اینکه یکی از معضلات و مشکلات موجود بیکاری است، اضافه کرد: باید آماری از بیکاران شهرستان‌ها جمع‌آوری شود تا بتوان برای اشتغال آنها بهتر برنامه‌ریزی کرد.

وی اشرافیت مدیران بر فعالیت‌ها و وظایف‌شان را مهم دانست و تصریح کرد: مسئولان باید به محدوده کاری خود و نیروهای انسانی فعال در زیر مجموعه اشرافیت داشته باشند تا بتوانند رسالت خود را به خوبی پیش ببرند.

نماینده ولی فقیه در کردستان همچنین بر لزوم حضور نهادهای فرهنگی در جلسات و برنامه‌ها تاکید و اضافه کرد: باید نهادها و ادارات فرهنگی در جلسات مختلف حضور داشته باشند تا خواسته‌ها و مطالبات فرهنگی شهرستان بر اساس احکام هر نهاد رصد شود.

وی بیان کرد: اگر علاوه بر چهره فرهنگی، چهره اقتصادی شهری قوی باشد، برگ برنده را در اختیار دارد و می‌تواند در همه عرصه‌ها موفق عمل کند.

حجت‌الاسلام پورذهبی اضافه کرد: باید ادارات هر شهری قهرمانان شهر خود را شناسایی و معرفی کنند تا انگیزه فعالیت را در وجود آنها زنده نگهدارند.