سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۷:۵۱:۲۳
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۰/۷ ساعت ۱۳:۰۴
لینک کوتاه مطلب:

فرماندار بانه : از کسب رتبه اول شهرستان در آخرین ارزیابی دی ماه سال جاری استان کردستان خبر داد

هفتمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری به ریاست خدری فرماندار شهرستان بانه و با حضور امام جمعه موقت شهر بانه ،اعضای شهرستانی کارگروه در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

 

خدری در هفتمین جلسه کارگروه اشتغال ، سرمایه گذاری ، ضمن تقدیر از مجموعه ادارات و نهادهای شهرستانی و بانک های عامل در تسریع ارائه تسهیلات که تعداد ۱۹۸۹ مورد تسهیلات اشتغالزایی در سامانه رصد ثبت شده است و همین آمار باعث شد شهرستان بانه در آخرین ارزیابی دی ماه سال جاری مقام اول استان کردستان را کسب نماید.

وی در ادامه ایجاد اشتغال پایدار و مولد را از اهداف اصلی کارگروه برشمرد و اذعان کرد: به دنبال آمار سازی و اینکه از شهرستانهای دیگر جا نمانیم نیستیم، بلکه هدف اصلی ما که نباید از آن غافل شویم، ایجاد شغل برای جوانان است.

وی تاکید کرد: آمارها تنها نشانگری از وضعیت بیکاری شهرستان است و نباید صرفا به دنبال ارتقای این آمارها باشیم بلکه باید بدنبال ایجاد اشتغال واقعی باشیم. فرماندار خواستار همراهی بیشتر بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی شد و افزود: با توجه به شرایط اسفند ماه که هم در ایام انتخابات و هم ایام پایان سال هستیم، کمتر از سه ماه مفید برای پرداخت تسهیلات فرصت داریم که باید در این موعد تمام اعتبارات شهرستان جذب شود.

ارائه گزارش از عملکرد سامانه رصد توسط دبیرخانه اشتغال ، ارائه گزارش از آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی و تسهیلات به عاملیت بانک ها از مهمترین موضوعات این جلسه بود

شایان ذکر است در سال جاری تسهیلات تبصره ۱۶ مبلغ ۶۴ میلیارد تومان و تسهیلات مشاغل خانگی ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در شهرستان بانه پرداخت شده است.