شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ , ۱۱:۴۱:۲۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۲/۲۱ ساعت ۱۴:۵۸
لینک کوتاه مطلب:

فرماندار بانه : برای حمایت از سرمایه گذار و ایجاد اشتغال باید نسبت به تبین مکانی مناسبت برای احداث شهرک صنعتی ۲ اقدام گردد .

جلسه بررسی مشکلات و رفع موانع شهرک صنعتی شهرستان بانه به ریاست خدری فرماندار بانه و با حضور رحیمی نماینده مردم فرهیخته شهرستان های بانه و سقز در مجلس شورای اسلامی ، خلیقی مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت استا ، امانی سرپرست شرکت شهرکهای صنعتی استان کردستان ، مدیران ادارات مربوطه شهرستانی و فعالین اقتصادی و سرمایه گذاران منطقه ویژه اقتصادی در فرمانداری برگزار گردید.

خدری فرماندار بانه گفت ارتقاء شاخص های مهم اقتصادی یکی از اصلی ترین برنامه های دولت سیزدهم بمنظوراشتغالزایی و تولید در جامعه می باشد که خوشبختانه این مهم در شهرستان بانه با نگاه ویژه دولت مردان و ارائه تدابیر و راه کارهای لازم روند چشمگیری را به خود گرفته است به گونه ای که با همت واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی شهرستان با وجود ظرفیت های موجود جوانان زیادی مشغول به کار و تأمین امرار معاش روزانه خود شده اند و به تبع آن با بسیج همه پتانسیل ها و ایجاد مشوق های لازم برای سرمایه گذاران، نتایج مطلوبی را در این زمینه شاهد خواهیم بود.

وی در ادامه افزود با توجه به مطالبات و خواسته شهروندان راه اندازی فاز دوم شهرک صنعتی بمنظور توسعه بیشتر در زمینه تولید و اشتغالزایی در دستور کار قرار گیرد.

رحیمی با بیان اینکه گسترش شهرک های صنعتی در صورت مطالعات کارشناسی در ابعاد اقتصادی، اجتماعی و سیاسی می تواند سبب توسعه اقتصادی به طور اعم و توسعه صنعتی به طور اخص باشد، گفت: صنعتی کردن کشورهای در حال توسعه از طریق ایجاد شهرکهای صنعتی از اهمیت بسزایی برخوردار است. بسیاری از کشورها برای رسیدن به توسعه اقتصادی و اجتماعی به خصوص در نواحی مرزی نیازمند بهره برداری از ظرفیت شهرکهای صنعتی با رویکرد صادرات هستند.

وی تاکید کرد: فعالیت های صنعتی در کشور با افزایش سطح اشتغال مبتنی بر فعالیتهای مولد سبب تاثیرات مستقیم در توسعه صنعتی خواهد شد. شهرکهای صنعتی راهکاری برای جلوگیری از خام فروشی و قابل ارزش کردن منابع موجود هستند.